Η μανούβρα του Πρέβελης στο λιμάνι της Χίου
Το Πρέβελης που εξυπηρετούσε χρόνια την άγονη γραμμή στο νοτιοανατολικό Αιγαίο βρέθηκε για λίγες μέρες στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και το λιμάνι της Χίου. Κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν για την παλαιότητα του πλοίου αλλά για εμάς τους καραβολάτρες ήταν μία ευκαιρία να δούμε από κοντά το Ιαπωνικό αυτό σκαρί που έχει γράψει ιστορία στην Ελληνική ακτοπλοΐα.
Κατασκευάστηκε το 1980 στα Ναυπηγεία IMABARI SHIPBUILDING GROUP της Ιαπωνίας. Αρχικά ονομαζόταν FERRY ORANGE 2 και έκανε δρομολόγια στην Ιαπωνία, συνδέοντας το Τόκιο με τα γύρω λιμάνια. Έχει μήκος 142,5 μέτρα και πλάτος 23,50 μέτρα, ενώ το βύθισμα του είναι 5,52 μέτρα. Ταξιδεύει με ταχύτητα 19 κόμβων και μπορεί να «φιλοξενήσει» μέχρι 927 επιβάτες και 310 οχήματα. Διαθέτει 251 κλίνες και 179 καθίσματα αεροπορικού τύπου. Το 1994 αγοράστηκε από την εταιρεία Cretan Ferries με έδρα το Ρέθυμνο και μετονομάστηκε σε Πρέβελη εξυπηρετώντας τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Το 2000 η Cretan Ferries εξαγοράστηκε από την ANEK Lines και το 2001 το πλοίο μετονομάστηκε σε Πρέβελης. Συνέχισε να εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο μέχρι το 2007. Το 2008 μεταφέρθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη ενώ από το 2009 και για 14 ολόκληρα χρόνια εξυπηρετεί μία από τις πιο απαιτητικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις στην Ελλάδα συνδέοντας τα απομακρυσμένα νησιά Κάσος και Κάρπαθος στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος.